چه میزان از درآمد نفتی دولت به حساب بانک مرکزی واریز نشد

چه میزان از درآمد نفتی دولت به حساب بانک مرکزی واریز نشد

چه میزان از درآمد نفتی دولت به حساب بانک مرکزی واریز نشد
چه میزان از درآمد نفتی دولت به حساب بانک مرکزی واریز نشد

جایگاه شما !

پایگاه خبری تحلیلی ایرانیان80


آخرین ارسالی های انجمن

عنوان پاسخ بازديد توسط
0 684 irannews
0 739 irannews
0 654 irannews
0 354 irannews
0 414 irannews
0 343 irannews
0 307 irannews
0 436 irannews
0 303 irannews
0 469 irannews

چه میزان از درآمد نفتی دولت به حساب بانک مرکزی واریز نشد
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۷
در حالی رئیس کل سابق بانک مرکزی در نامه ای به جهانگیری این سوال را مطرح کرد که چه میزان از درآمدهای صادرات نفت در دولت یازدهم به حساب بانک مرکزی واریز نشده است که این دولت در یک سال ۶۸ میلیارد دلار درآمد صادرات نفت داشته است.

به گزارش ایران نیوز: ماجرای فروش بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار نفت توسط بابک زنجانی در دولت قبل که پول آن به کشور و حساب دولت و بانک مرکزی برنگشته است، در جریان پرونده ای در قوه قضائیه در دست بررسی است. ولی اظهارات هفته گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در چهل و سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که محمود بهمنی رئیس کل سابق بانک مرکزی را به برگزاری جلسات مکرر خصوصی با بابک زنجانی متهم کرده بود و نامه امروز بهمنی به جهانگیری ابعاد تازه ای از ماجرای فروش نفت را روشن کرد.

بهمنی در این نامه با تاکید بر اینکه بانک مرکزی صرفا وجوه حاصل از فروش نفت را دریافت و پس از انجام تکالیف قانونی، بقیه را به حساب خزانه واریز می‌کند و اصولا در فروش نفت هیچ دخالتی ندارد و تشکیل جلسه با فرد یا افراد خاص در این زمینه، معنا و مفهومی ندارد، این سوال را از جهانگیری مطرح کرد که "چه میزان از درآمدهای حاصل از نفت فروخته شده در دولت یازدهم به حساب‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز نشده است تا افکار عمومی دریابند که معاون اول محترم دولت فعلی تا چه میزان دغدغه‌مند حفظ ثروت ملی کشور است؟"

سوال رئیس کل سابق بانک مرکزی از معاون اول رئیس جمهور این شبهه را ایجاد کرده است که بخشی از درآمدهای نفتی کشور در این دولت هم فارغ از اینکه چگونه فروخته شده، به حساب بانک مرکزی واریز نشده است.

گزارش های رسمی بانک مرکزی حاکی است، طی شش ماهه دوم سال گذشته که دولت یازدهم رسماً مسند امور را بر عهده داشت، بیش از ۳۴ میلیارد و ۴۲۸ میلیون دلار و در شش ماهه اول امسال نیز ۳۳ میلیارد و ۶۳۱ میلیون دلار و در مجموع طی یک سال بیش از ۶۸ میلیارد دلار درآمد صادرات نفت کشور بوده است که از محل صادرات نفت خام، فرآورده های نفتی، گاز طبیعی، مایعات و میعانات گازی حاصل شده است.

حال مسئولان دولت یازدهم باید پاسخ بدهند که چه میزان از درآمد ۶۸ میلیارد دلاری صادرات نفت کشور در دوران فعالیت یکساله این دولت به حساب بانک مرکزی واریز شده و احیاناً چه میزان واریز نشده و دلیل واریز نشدن این دلارهای نفتی چه بوده است؟

منبع:تسنیم


برچسب های مفید : ,

موضوع : اقتصاد,
یکشنبه 05 بهمن 1393

نظرات کاربران

کد امنیتی رفرش
تبلیغات

جهت تبلیغات کلیک کنید.


پایگاه اطلاع رسانی امام خامنه ای

درباره ما
پایگاه خبری،تحلیلی ایرانیان80
ایرانیان80 منعکس کننده متنوع ترین اخبار و رویداد های ایران و جهان است. .... از سیاست تا اقتصاد از هنر تا فرهنگ از سلامت تا دانش از بین الملل تا ورزش . با صرفه ترین هزینه تبلیغات و کیفیت بی نظیر
ارتباط با مدیر
ارتباط با مدیر
تبلیغات
بهترین سایت برای تبلیغات
وبسایتی برای بازی های مدرن
پایگاه خبری تحلیلی عرش نیوز
دبیرستان دانشگاه صنعتی شریف
ایرانیان80/تبلیغات متنی رایگان
ایرانیان80/تبلیغات متنی رایگان
ورود به سایت
عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد
آمار سایت

جدید ترین ها

محبوب ترین ها

Varzesh3.com ورزش سه

کد اشتراک گذاری ورژن 4